Clubkampioenschap

Binnenkort start ons clubkampioenschap 2008 – 2009.
Ik vraag aan onze leden om zo talrijk mogelijk mee te doen: het is dè gelegenheid bij uitstek om in een vriendschappelijke sfeer toch met een inzet te schaken.
Roel heeft de datums met opzet gespreid, zodat het mogelijk is om een partij eventueel uit te stellen en later te spelen. Het is wel de bedoeling dat dit alleen gebeurt als het nodig is, anders krijgt de stand op bepaalde momenten een vertekend beeld.

Inschrijven kan tot en met 10 oktober 2008.

Nog enkele regels zijn het vermelden waard.
De resultaten tellen niet mee voor de berekening van het ELO.
Het tempo is 2 uur per partij per speler.
De paring gebeurt via het zwitsers systeem.
Indien er 2 of meer spelers gelijk eindigen op de eerste plaats, gebeuren er testpartijen (15 minuten pppp).
Indien er dan nog een gelijke stand is, volgt de beslissing via een sudden death blitz (5 minuten pppp) met loting van kleuren. Zwart start evenwel met een minuut minder (dus 4 minuten), maar wint in geval van remise.

4 gedachten over “Clubkampioenschap

1. als ik maar voor de voorzitter eindig is het mij allemaal goed

2. yihaaa… bereidt jullie maar voor want ik ben helemaal klaar voor het nieuwe seizoen